قزوین، خیابان نوروزیان، حکمت 58
rfarhangschool@gmail.com
028-33677020

معرفی مدرسه

چرا دبستان و پیش‌دبستانی غیر دولتی رشد فرهنگ؟

۱. دبستان غیر دولتی رشد فرهنگ یک مدرسه مهارت محور است،به این منظور علاوه بر اهمیت دادن به سطح علمی دانش آموزان به مهارتهای دیگر توجه می شود،اولویت در مدرسه شادی بچه ها همراه با آموزش می باشد.

۲. از دبستان رشد فرهنگ دانش آموزان از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۳:۳۰ در مدرسه حضور دارند،که یک ساعت بیشتر از مدارس دولتی حضور دارند که روزانه یک ساعت فعالیت های فوق برنامه از قبیل لگو،چرتکه،رباتیک ،کامپیوتر ،هنر و خلاقیت اجرا خواهد شد.

۳. در مدرسه رشد فرهنگ سعی خواهد شد بچه ها خسته نشوند چون طوری برنامه ریزی خواهد شد که بچه ها فقط شوق به مدرسه،بازی وشادی در آنها بیشتر شود ودر روزهای تعطیل برای مدرسه احساس دلتنگی کنند.

۴. دانش آموزان زنگ ورزش را در سالن دبستان در طبقه پایین می گذرانند(اکثر مدارس غیر دولتی سالن ورزشی اجاره میکنند که باعث نگرانی اولیا از رفت و آمد دانش آموزان خواهد بود)

۵. آموزش زبان انگلیسی در مدرسه آهسته و پیوسته خواهد بود.

۶. تکالیف منزل دانش آموزان کم است ودر بیشتر موارد تحقیق ،گزارش و نقاشی می باشد.

۷. نکته مهم در مورد دبستان غیر دولتی رشد فرهنگ این است که این دبستان جز مدارس غیر دولتی مدرسه ساز می باشد ومانند اکثر مدارس غیر دولتی منزل مسکونی نیست،فضای مناسب در حیاط ،سالن ورزشی،آزمایشگاه،صندلی های تک نفره،کلاس های هوشمند و ...

۸. ساعت های تفریح بچه های کوچکتر از بزرگترها جدا می باشد .

۹. دانش آموزان در مدرسه میان وعده، غذای گرم دارند،اولیا می توانند دو وعده میوه و لقمه در کیف آنها قرار دهند.

۱۰. به عنوان مدیر مدرسه دوست دارم که مانع اضطراب و دلهره در دانش آموزان شده و بچه ها در مدرسه احساس امنیت و آسایش داشته باشند و کنار معلم و هم کلاسی های خود احساس شاد بودن داشته باشند، نه اینکه مثل خیلی از دانش آموزان استرس و دلهره امتحان و درس را داشته باشند ویا با گریه از خواب بیدار شوند.

۱۱. رفتار مدیر و معاونین و پرسنل توام با آرامش و و وقار و احترام می باشد

۶. تکالیف منزل دانش آموزان کم است ودر بیشتر موارد تحقیق ،گزارش و نقاشی می باشد.

۷. نکته مهم در مورد دبستان غیر دولتی رشد فرهنگ این است که این دبستان جز مدارس غیر دولتی مدرسه ساز می باشد ومانند اکثر مدارس غیر دولتی منزل مسکونی نیست،فضای مناسب در حیاط ،سالن ورزشی،آزمایشگاه،صندلی های تک نفره،کلاس های هوشمند و ...

۸. ساعت های تفریح بچه های کوچکتر از بزرگترها جدا می باشد .

۹. دانش آموزان در مدرسه میان وعده، غذای گرم دارند،اولیا می توانند دو وعده میوه و لقمه در کیف آنها قرار دهند.

۱۰. به عنوان مدیر مدرسه دوست دارم که مانع اضطراب و دلهره در دانش آموزان شده و بچه ها در مدرسه احساس امنیت و آسایش داشته باشند و کنار معلم و هم کلاسی های خود احساس شاد بودن داشته باشند، نه اینکه مثل خیلی از دانش آموزان استرس و دلهره امتحان و درس را داشته باشند ویا با گریه از خواب بیدار شوند.

۱۱. رفتار مدیر و معاونین و پرسنل توام با آرامش و و وقار و احترام می باشد

۱۲. درسال تحصیلی گذشته با وجود مجازی بودن ،رابطه عاطفی بین دانش آموزان و معلمان برقرار بود مخصوصا نو آموزان پیش دبستانی در کلیپ های خداحافظی آخر سال که فرستاده بودند شاهد ناراحتی و دلتنگی آنان به خاطر پایان سال تحصیلی بودیم .

۱۳. سیاست مدرسه بر پایه مهارت، احترام ،مشارکت،شادی و محبت پایه گذاری شده است.

۱۴. مهمترین ویژگی دبستان رشد فرهنگ درعین توجه به درس دانش آموزان، احترام ویژه ای برای دانش آموزان قائل هستیم تا آنها احساس شخصیت کنند و افرادی بسیار مسئولیت پذیر تحویل جامعه بدیم.

۱۵. مهمترین و بالاترین هدف از انتخاب معلمین این بوده که معلمینی در مدرسه باشند که بسیار مسئولیت پذیر، مهربان‌و عاشق شغلشان باشند تا اولیا در گیر مسائل آموزشی دانش آموزان نباشند و هیچ گاه احساس خطر نکنند و همیشه خیال اولیا از یادگیری دروس در مدرسه راحت باشد و متحمل هیچ استرسی نباشند.

۱۶. دبستان رشد فرهنگ، مدرسه ای جدید التاسبس بوده و دارای کلاس های تمیز و مرتب می‌باشد.

۱۷. دانش آموزان در مدرسه رشد فرهنگ از سطح سواد علمی بالایی برخوردارند ،معلمینی خوش فکر و کار آمد در نظر گرفته شده ،و تمامی همکاران آشنا با مسائل جدید و به روز آموزش و پرورش هستند .

۱۸. دبستان رشد فرهنگ ۱ و۲ تشکیل شده از مدرسه دخترانه و پسرانه در دو دبستان مجزا ،که شامل پیش دبستانی ،و پایه های اول تا ششم می باشد،این مدرسه از نوع مدارس غیر دولتی بوده که زیر نظر دانشگاه فرهنگیان و اساتید مجرب این دانشگاه می باشد.

۱۹. رویکرد دبستان رشد فرهنگ، استفاده از تجربیات اساتید دانشگاه فرهنگیان در امر آموزش و پرورش و طراحی الگوهای بومی،با تکیه بر دانش روز و تکنولوژی آموزشی می باشد .

۲۰. بهره گیری از کادر مجرب و آموزش دیده ،کلاس های استاندارد و هوشمند،صندلی های تک نفره ،زمان مفید دانش آموزان در مدرسه،فعالیت های پژوهشی در رشته های متنوع برگزاری آزمون های سبک یاد گیری ،هوش های چند گانه در پایه های مختلف به جهت کشف استعدادها و شکوفا شدن دانش آموزان انجام می پذیرد.

۱۷. دانش آموزان در مدرسه رشد فرهنگ از سطح سواد علمی بالایی برخوردارند ،معلمینی خوش فکر و کار آمد در نظر گرفته شده ،و تمامی همکاران آشنا با مسائل جدید و به روز آموزش و پرورش هستند .

۱۸. دبستان رشد فرهنگ ۱ و۲ تشکیل شده از مدرسه دخترانه و پسرانه در دو دبستان مجزا ،که شامل پیش دبستانی ،و پایه های اول تا ششم می باشد،این مدرسه از نوع مدارس غیر دولتی بوده که زیر نظر دانشگاه فرهنگیان و اساتید مجرب این دانشگاه می باشد.

۱۹. رویکرد دبستان رشد فرهنگ، استفاده از تجربیات اساتید دانشگاه فرهنگیان در امر آموزش و پرورش و طراحی الگوهای بومی،با تکیه بر دانش روز و تکنولوژی آموزشی می باشد .

۲۰. بهره گیری از کادر مجرب و آموزش دیده ،کلاس های استاندارد و هوشمند،صندلی های تک نفره ،زمان مفید دانش آموزان در مدرسه،فعالیت های پژوهشی در رشته های متنوع برگزاری آزمون های سبک یاد گیری ،هوش های چند گانه در پایه های مختلف به جهت کشف استعدادها و شکوفا شدن دانش آموزان انجام می پذیرد.

۲۱. در مدرسه رشد فرهنگ تکالیف همکاران بر دو مبنای تثبیت و خلاقیتی می باشد، در روش تثبیت معلم به دانش آموز کمک می کند تا خطاهایش کاهش یابد،در روش خلاقیتی تعمیم یاد گیری به موقعیت های جدید می باشد،مانند مهارت های هنری برای دانش آموز که شایستگی خاصی در رشته ای دارندتکلیف خاصی در نظر گرفته شده است.

۲۲. تکالیف که در دبستان رشد فرهنگ داده می شود دارای چند هدف می باشد، شرکت فعال و رشد شخصیتی، در شرکت فعال تکالیف به منظور افزایش در گیری و اشتغال در فرایند یادگیری است، در رشد شخصیتی و مهارتی تکالیف برای پرورش مسئولیت و مهارت به کار می گیرد.

۲۳. در دبستان رشد فرهنگ برگزاری فعالیت های فرهنگی و پرورشی با دخالت دانش آموزان انجام می شود و پیشنهادات دانش آموزان و همکاران تاثیر به سزایی در روند پیشبرد برنامه های پرورشی دارد

۲۴. دبستان رشد فرهنگ فعالیت های پرورشی و فرهنگی را در برگزاری مراسم صبحگاهی،ورزش صبحگاهی،سرود همگانی،مراسم ملی و مذهبی،به منظور مشارکت و افزایش اعتماد به نفس، ایستگاه مطالعه در جهت ترغیب دانش آموزان و اولیا به مطالعه کتاب ،برگزاری کلاس های بصیرت،مرجع شناسی،فن بیان ،برگزاری نماز جماعت برای دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به منظور تعمیق باورهای دینی دانش آموزان.

۲۵. تهیه انواع جوایز به مناسبت های مختلف از قبیل جشن تولد، جشن قرآن پایه اول،جشن خودکار،مسابقات آموزشی و فرهنگی ،جشنواره جابر بن حیان،سفیران سلامت،شورای دانش آموزی، خوشنویسی،ریاضیات کانگورو. ‌.

۲۶. دبستان رشد فرهنگ برا بالا بردن سطح آموزش و دانش همکاران اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مانند:اقدام پژوهی، درس پژوهی، جابر بن حیان، تدریس در کلاس های مجازی با تخته هوشمند کرده است.

۲۷. نظارت مدیر و معاونین بر کلاس های مجازی و حضوری و بررسی بر نحوه انجام تکالیف دانش آموزان.

۲۴. دبستان رشد فرهنگ فعالیت های پرورشی و فرهنگی را در برگزاری مراسم صبحگاهی،ورزش صبحگاهی،سرود همگانی،مراسم ملی و مذهبی،به منظور مشارکت و افزایش اعتماد به نفس، ایستگاه مطالعه در جهت ترغیب دانش آموزان و اولیا به مطالعه کتاب ،برگزاری کلاس های بصیرت،مرجع شناسی،فن بیان ،برگزاری نماز جماعت برای دانش آموزان پایه های چهارم، پنجم و ششم به منظور تعمیق باورهای دینی دانش آموزان.

۲۵. تهیه انواع جوایز به مناسبت های مختلف از قبیل جشن تولد، جشن قرآن پایه اول،جشن خودکار،مسابقات آموزشی و فرهنگی ،جشنواره جابر بن حیان،سفیران سلامت،شورای دانش آموزی، خوشنویسی،ریاضیات کانگورو. ‌.

۲۶. دبستان رشد فرهنگ برا بالا بردن سطح آموزش و دانش همکاران اقدام به برگزاری کارگاه های آموزشی مانند:اقدام پژوهی، درس پژوهی، جابر بن حیان، تدریس در کلاس های مجازی با تخته هوشمند کرده است.

۲۷. نظارت مدیر و معاونین بر کلاس های مجازی و حضوری و بررسی بر نحوه انجام تکالیف دانش آموزان.

۲۸. دبستان رشد فرهنگ اقدام به تهیه کاربرگ های آموزشی،پیک های آدینه،آزمون های ماهانه،اشتراک مجلات معلم و پیوندو مجلات رشد جهت بهره گیری تمام همکاران و اولیا و دانش آموزان کرده است.

۲۹. تقدیر و تشکر از همکاران و دانش آموزان فعال در طول سال تحصیلی و اهدای هدایا به آنان در شورای معلمان ،قصه خوانی،مسابقات قرآن و عترت ونماز،جشنواره جابربن حیان ،درس پژوهی و جشنواره بین المللی ریاضیات کانگورو.

۳۰. تجهیز کلاس ها به قفسه های مخصوص کتاب های دانش آموزان، هر دانش آموز یک قفسه مخصوص برای نگه داری ملزومات خود در مدرسه دارد.

۳۱. دبستان رشد فرهنگ طرح های گوناگونی مانند طرح کرامت، نمایش خلاق،تدریس خلاق ویژه دانش آموزان، بهداشتیاران،مسابقات قصه خوانی، کتاب خوانی و نقاشی اجرا کرده است،

۳۲. دبستان رشد فرهنگ ارائه راهنمایی و مشاوره توسط دکتر شهسواری مشاور مدرسه به اولیا و دانش آموزان انجام داده و مشکلات تحصیلی دانش آموزان را تا حدودی رفع کرده است.

۳۳. دبستان رشد فرهنگ اقدام به برگزاری جشن قرآن پایه اول، جشن باز گشایی مدرسه، جشن صد برا پایه دوم،جشن الفبا،جشن پایان دوره پیش دبستانی، استعدادیابی ورزش برای دانش آموزان با همکاری اداره ورزش و جوانان نموده است.

درپایان مدیریت دبستان رشد فرهنگ امیدوار است که با اجرای دقیق و منظم و مشارکت کلیه افراد علاقه مند به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور ،تحقیقات در سطح کلاس درس توسط معلمین تبدیل به یک ضرورت شده است و تمام راه حل های تازه و حل مشکلات آموزشی و پرورشی، پژوهندگی جز وظایف اساسی معلمین ما می باشد.

مدیریت دبستان رشد فرهنگ

۳۳. دبستان رشد فرهنگ اقدام به برگزاری جشن قرآن پایه اول، جشن باز گشایی مدرسه، جشن صد برا پایه دوم،جشن الفبا،جشن پایان دوره پیش دبستانی، استعدادیابی ورزش برای دانش آموزان با همکاری اداره ورزش و جوانان نموده است.

درپایان مدیریت دبستان رشد فرهنگ امیدوار است که با اجرای دقیق و منظم و مشارکت کلیه افراد علاقه مند به ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور ،تحقیقات در سطح کلاس درس توسط معلمین تبدیل به یک ضرورت شده است و تمام راه حل های تازه و حل مشکلات آموزشی و پرورشی، پژوهندگی جز وظایف اساسی معلمین ما می باشد.

مدیریت دبستان رشد فرهنگ